Quantcast
Browsing all 122 articles
Browse latest View live

Chorwacja - Hvar i Brač, niezwykle kolorowe śródziemnomorskie wyspy

Planując naszą podróż poślubną do Chorwacji dość długo zastanawialiśmy się co wybrać ląd czy piękne wyspy chorwackie (Hvar, Brač). Z racji tego, że była to nasza pierwsza podróż do Chorwacji...

Chorwacja, Baska Voda - Hotel Dubravka na Makarskiej Riwierze

Makarską Riwierę zapewne zapamiętamy do końca naszego życia to miejsce dla nas szczególne i wyjątkowe, tutaj spędziliśmy naszą podróż poślubną. Wycieczka zaplanowana na kilka miesięcy przed wyjazdem....

Wrocław - miasto krasnali

We Wrocławiu byliśmy dwukrotnie, raz zimą, raz latem. To doskonałe miasto na spędzenie romantycznego weekendu tylko we dwoje o każdej porze roku. Zwiedzanie zaczęliśmy od Starego Miasta, a właściwie to...

Wieczorny spacer uliczkami Montepulciano czyli powrót do Toskanii

Stara legenda Florencji głosi, że będąc w tym mieście należy potrzeć nos posągu dzika znajdującego się w centrum, a na pewno wróci się do tego miasta. Kiedy my tarliśmy jego nos podczas ubiegłorocznej...

Clik here to view.

Olsztyn - miasto piętnastu jezior cz.I

Olsztyn stolica regionu warmińsko-mazurskiego to atrakcyjne miejsce do życia położone pośród doskonale utrzymanych jezior i lasów. Tak jednym zdaniem możemy streścić to miasto. Nie za duże nie za małe...

Olsztyn - miasto piętnastu jezior cz. II

Dziś kontynuacja naszego dwuczęściowego wpisu o Olsztynie. Tym razem przedstawimy kilka dobrze znanych nam jezior z Olsztyna i okolic. Kto przegapił pierwszą część wpisu znajdzie ją tutaj.Czytaj całość »

Białystok - miasto wielu kultur

W ubiegłym roku udało nam się zobaczyć dość spory kawałek wschodniej Polski. W tym letni Białystok o którym dzisiaj napiszemy. Nie znajdziecie tutaj wszystkiego co warto zobaczyć w tym mieście, gdyż...

Egipt naszym okiem - Wyspa Giftun, Quad Safari cz. 1

Do Egiptu o którym będzie dzisiejszy wpis, udaliśmy się w styczniu kilka lat temu. Zdecydowaliśmy się polecieć do Hurghady z biurem podroży Alfa Star. Zdobyte doświadczenie z wakacji w Tunezji (o...

Clik here to view.

Rzym w jeden dzień? Czemu nie...

Wracając w ubiegłym roku do Polski z naszego letniego wypadu do Kalabrii, postanowiliśmy skorzystać z okazji i wydłużyć sobie nieco urlop zostając na jedną noc w Rzymie. Był to nasz pierwszy raz w...

Egipt - Kair, metropolia położona na pustyni cz. 2

Będąc w Egipcie dość szybko stwierdziliśmy, że jak już tu jesteśmy obowiązkowo musimy zobaczyć Kair i piramidy. Nie wiadomo czy kiedykolwiek nadarzy się kolejna okazja, aby je zobaczyć. Wyjazd z...

Brela - romantyczna miejscowość na Makarskiej Riwierze

Dzisiejszy wpis to kontynuacja naszego pobytu w słonecznej Chorwacji. Tym razem zabieramy Was do małej malowniczej miejscowości położonej wzdłuż Makarskiej Riwiery, Breli. To miejsce na pewno...

Środkowa Dalmacja - Makarska

Makarska jest jedną z większych miejscowości turystycznych na Makarskiej Riwierze położona u stóp pięknego pasma gór Biokovo. To co najbardziej zachwyciło nas w środkowej Dalmacji to z jednej strony...

Podróż z Chorwacji do Chorwacji, czyli do Dubrownika

Do Dubrownika wyruszyliśmy autobusem o pięknym, słonecznym poranku z Baskiej Vody. Około 3 godzinna trasa zapowiadała się bardzo obiecująco, wiodła krętą asfaltową drogą położoną w górach ciągnących...

Clik here to view.

Toskania Tour - odkrywamy "Kraine Słońca"

Pisaliśmy już sporo na naszym blogu o Włoszech, kto do nas zagląda na pewno zdążył to zauważyć. W naszym przypadku wystarczył  jeden wyjazd do Włoch, aby rok później pojechać tam ponownie ;) Jeżeli...

Zamek w Malborku

W wielkanocny weekend odwiedziliśmy zamek w Malborku, chociaż bywamy tu kilkadziesiąt razy w roku to dopiero teraz zdecydowaliśmy się zajrzeć do jego środka. Wstyd przyznać, ale prawdą jest że mieliśmy...

Hiszpańska Costa Brava - Lloret i Tossa de mar

Hiszpanie odkryliśmy już dobre kilka lat temu, objeździliśmy spory kawałek tego pięknego kraju i niewątpliwie będziemy do niej wracać jeszcze w kilku kolejnych wpisach. To pierwszy wpis z tej części...

Twardy Dół - Bory Tucholskie jako pomysł na majówkę

Tegoroczną majówkę spędziliśmy w Borach Tucholskich, a konkretnie w malutkiej miejscowości o uroczej nazwie Ocypel. W przeszłości bywaliśmy w tych stronach wiele razy, a więc tutejszą okolice udało nam...

Ocypel w Borach Tucholskich

Dziś kontynuacja naszej minionej majówki, zajrzymy ponownie w nasze ukochane Bory Tucholskie, a konkretnie do malutkiej, uroczej wioski Ocypel. Jak już wspominaliśmy w poprzednim wpisie bywamy w Ocyplu...

Parga - greckie miasteczko u wybrzeży Morza Jońskiego

Dzisiejszym wpisem zaczynamy serię nowych greckich wpisów na naszym blogu. Tym razem przybliżymy w głównej mierze malowniczy grecki region epiru w którym spędziliśmy wspaniałe dwa tygodnie czerwca....

Clik here to view.

Kuchnia grecka - Co zjeść w Grecji?

Za każdym razem kiedy wybieramy się za granicę zadajemy sobie pytanie na temat kuchni danego kraju, który zamierzamy odwiedzić. Szukamy informacji w internecie, przeglądamy kolorowe czasopisma w...